Guerillamarkedsføring

De traditionelle kanaler er for dyre og ineffektive for små og mellemstore virksomheder.

De traditionelle kanaler er for dyre og ineffektive for små og mellemstore virksomheder - og for mange af de helt store, såmænd også. De er alle langt bedre tjent med at bruge nogle primitive og billige metoder. Den samlede pris kan være den samme, arbejdet langt større men udbyttet vil også afspejle det.

Trykte annoncer, bussider og tv-reklamer er alt sammen meget godt, hvis man har pengepungen i orden. Men det er kun de færreste, der har råd til at betale og endnu færre, der rent faktisk kan gavne deres forretning ved at benytte de traditionelle markedsføringskanaler.

Drop det! <

  • Drop massive enkeltindsatser og lave små delindsatser
  • Drop brede imagekampagner og lav smalle produktkampagner
  • Drop direct marketing og brug permission marketing
  • Drop følelsesløs navnehøst og spørg i stedet om lov
  • Drop offset og brug individualiseret digitalt tryk
  • Drop trykkeriet og brug kopimaskinen
  • Drop papiret og brug elektroniske kanaler
  • Drop konkurrence og samarbejd med konkurrenterne
  • Drop hemmelighedskræmmeriet og del erfaringerne med andre
  • Drop kortsigtet enkeltsalg og sats på langsigtet loyalitet
  • Drop den anonyme kunde og sats på ambassadørkunder
  • Drop smarte sælgertyper og lad fagfolk sælge til fagfolk og kunder sælge til hinanden
  • Mål og vej <

    Gør ikke noget af selvfølgelighed - tænk altid over, hvordan kunderne vil reagere. Vælg medie og metode ud fra målgruppe og budskab ikke ud fra tradition.
    Lav cost/benefit analyser på alle indsatser. Mål og registrér succesraten på alt hvad der laves, sammenlign og vælg det optimale.