"Hvis Novo har købt her, kan jeg også."
Men vi klistrer ikke siden til med referencer. Af flere grunde.
1. Inflation. Alle har arbejdet for Novo og Lego. Steven underviste f. eks. et hold fra Novo på Dansk Teknologisk Institut i 1997. Det er imponerende navne, men det siger ikke noget om kvaliteten af undervisningen og selv de største vrøvlehoveder har arbejdet for fine, store virksomheder.
2. Diskretion. Man skal kunne købe søgemaskineoptimering, content management systemer og funktionalitet hos Vertikal uden at det bliver råbt ud over hele verden. Ligesom Søllerød Golfklub og Madame Zuzus Gentleman Lounge fører vi ikke offentlige medlemslister.
3. Akademisk ambition. Vi vil gerne vælges for vore kvaliteter, ikke for vore tidligere kunder. Derfor byder vi på sunde argumenter i artikel efter artikel, her på stedet. Vi ved godt, at det er sværere for dig som køber. Fem firmanavne er lettere end en logisk argumentation. Til gengæld giver det respekt fra andre professionelle. Vertikal er f.eks. det ene af to danske firmaer på Webudvikling og -administration 🏛️ fra Danmarks Biblioteksskole. Resten er udenlandske.
Så vores politik er så vidt muligt at undgå indholdstomme referencer. Skal vi fortælle om en kunde eller et projekt, skal det gerne med deres samtykke og endda helst på deres sider. Fin omtale på andres sider 🏛️ tæller 7 gange så meget som snak på egne sider.
Vi vil gerne være den danske Internet-branches svar på Great Big Sea 🏛️. Ukendte for de fleste, men et bekendtskab, der tager en med storm. Hvis man tager skridtet.